ForumYoLu
(¯`•.(¯`•. Hoşgeldiniz .•´¯).•´¯)

ÇOK KOLAY ÜYELİK İÇİN TIKLAYINIZ!


! SİTEDEN YARARLANMAK IÇIN ÜYE OLUN !
! ÜYE OLMADAN LİNKLER GÖRÜNMEZ !
! GİRİŞ YAPMADAN REKLAMLAR GİTMEZ !

ForumYoLu

ForumYoLu Web Yuvasına Hoşgeldiniz
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Temel Ögeler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
RappeRSRC
Administratör

Administratör



Koç Keçi
Mesaj Sayısı : 449
Kayıt tarihi : 20/04/09
Yaş : 99
Nerden : Anadolunun İzmir-i
Lakap : RappeRSRC
Hayvanınız : 16
Takım : 2
Ruh Halim : 11


MesajKonu: Temel Ögeler   Ptsi Mayıs 11 2009, 13:53

GAME MAKER'DA BİLİNMESİ GEREKEN TEMEL ÖĞELER

Yukarıdaki İşaretleri anlatıyorum.

Kırmızı pacman İşareti ---- Sprite yaratmaya yarar.
Hopörlör İşareti ---------- Ses yapmak İçindir. Yani sound yaratır.
Manzara İşareti ---------- Backgorund yaratır. Yani arka plan.
Kağıt ve yeşil ok İşareti -- -Yasak- yaratır.
Kırmızı T mavi T İşareti --- Font yaratır. Yani yeni yazı.
Kum saati İşareti --------- Time Lines yaratır. (Objects'e çok benzerdir bu, ama süre ile ilgilidir.)
Simgesiz .exe İşareti ------ Room yaratır.

Mavi yuvarlak İçinde İ ----- Game İnformation yani F1'e bastığımızda bir yer gelir burada oyun ile ilgili bilgiler bulunur.

3 tane kare 3 tane dikdörtgen İşareti --- Oyun ile ilgili ayarları
buradan yapabiliriz. Mesela oyunun açıldığİ an FullScreen olarak
açılması, ilk oraya bastığımızda ilk gelen yerin üstündeki İşaretli
olmazsa Windows Penceresi şeklinde oyun oynanır. Ayrıca loading bölümü
buradan ayarlanır.

Mavi yuvarlak İçinde soru İşareti --- help dosyasını açar. İngilizce'dir.

Onun dışında Game Maker eğer pro değilse anahtar göreceksiniz o ise full yapmak İçindir.


En baştaki kağıt İşareti ------ Yeni
Klasör ve ok İşareti --------- Aç - Biryerden kayıtlı aç
Disket İşareti --------------- Kaydet


File bölümünde bulunanlar

New - Yeni
Open - Aç
Recent Files - Burda en son yaptığınız/açtığınız gm6 - gm7 dosyaları
bulunur. (gm 6.0 - 6.1 kullanıyorsanız gm6 gm 7.0 kullanıyorsanız gm7
dosyaları)
Save - Kaydet
Save As - Farklı Kaydet
Create Exetucable - Burası sayesinde oyununuz exeye dönüştürülüp istediğiniz yere kaydedilir.
Merge Game - gm6 dosyalarını birleştirme gm7.0 kullananlar İçin gm7
dosyalarından 2 tanesini birleştirme (bildiğim kadarıyla merge game 2
oyunun birleştirilmesi oluyor)
Advanced Mode - Geniş olarak göstermeyi sağlar. Normal Mod
kullanıyorsanız sadece Sprite, Sounds, Backgorunds, Objects ve Room
olur. Burası basılı olsun derim.
Preferences - Oyun ile ilgili bilgiler ayarlar falan İşte..
Exit - Game Maker'dan çıkma

SPRİTE ile ilgili bilgi

Transparent eğer İşaretliyse, mesela arka planı beyaz olan ve ortasında
yuvarlak siyah bi sprite var sizde. Oyunda o beyaz yerlerinin
gözükmesini istemiyorsanız burası İşaretli olsun. Tamamını göstermek
İçin İşaretsiz olsun.

X - Y Center yazıları falan var. Center'a basarsanız eğer objects rooma
koyarken tam ortasından koyulur. Ben çoğunlukla bunu İşaretlerim.
(Center İşaretini.)

Altında Bounding Box var, burası X - Y Center olayının daha gelişmiş i.

Buraları anlatmak zor olduğu İçin x -y center ve bounding box hakkında başka bilgi veremeyeceğim.

Hayatımda hiç sounds kullanmamış olmam sebebiyle ve benim bilgisayarda
gm kullandığım uzun dönemlerde hopörlör olmadığİ için anlatamıcam.

BACKGROUNDS hakkında bilgi

Transparent burda aynı görevi üstlenir. Çoğunlukla İşaretsiz olmalı.
Hatta hiç İşaretlemeyin. Benim bugüne kadar hiçbir İşime yaramadı.

FONTS İçin bilgi

Orada Arial yazması lazım onu değİştirerek oyununuz İçin objectslerden yaptığınız yazıların tipini değİştirebilirsiniz.

name yazan yerden adını değİştirip karışıklık olmasını önleyebilirsiniz.

Size yazan yerden büyüklüğünü ayarlayabilirsiniz.

Bold kalın, İtalic italik yani yan yazı anlamlarına gelir.

TİME LİNES İçin bilgi

time lines yarattığınızda objectlerle aynı olduğunu fakat event
olmadığİ göreceksiniz. Süre ile olan herşey demiştim... Objectsten
farkı bu.

OBJECTS anlatmak çok uzun olduğu İçin onun yerine ROOM olayını anlatıcam.

room kısmında objects yazan bölümde objectleri yerleştirirsiniz.

Settings yazan kısımda odanın adını, boyutunu, hızını
ayarlayabilirsiniz. Eğer 3D oyun yapacaksanız burdan kodları
yazabilirsiniz oda İçin.

Backgrounds bölümünde Draw Background color vardır. Eğer odanıza bir
arka plan ayarlamadıysanız ve tek renk olmasını istiyorsanız odanın
arkaplanının rengini burdan belirleyebilirsiniz.

Ya da Transparent arka planınız varsa boş kısımlar İçin yapabilirsiniz.

No backgorund yazan yere tıkladığınızda yapılmış olan arka planlarınızı gösterir. Onlardan koymayı sağlar.

Hor. Speed ve Vert. Speed arka planın dönmesi hareket etmesi gibi
konular İçindir. Mesela Street Race arabalar olduğu yerde durur, ama
arka plan aşağİ doğru hareket ettiğİ için arabalar hareket ediyormuş
gibi görünür.

Views

Eğer odanın boyutu 800x600'den büyük ise kocaman bir odanız var zaten,
hep aynı yere bakar mesela sol üst köşeye bakar. Eğer birini veya
birşeyi haritada takip ettirmek istiyorsanız burdan ayarlayabilirsiinz.
Enable the use of Views yazısının İşaretli olması gerektiğini
sanıyorum. Bildiğim kadarıyla yani. Ayrıca visible when room starts ta
İşaretli olmalı galiba.

View in room yazan yeri ise odanın ne kadar kısmı görüneceğini
gösterirsiniz. Mesela 1600x1600 lük odanın sadece 640x480 kısmı olarak
görünmesi ve birşeyi takip etmesini istiyorsanız burdan
ayarlayabilirsiniz.

-Yasak- folloming yazan yerden hangi objeyi takip ettireceğinizi belirleyin.

Hbor Vbor ise karakter görünen ekranın enn kenarına gitmeden kaç x-y
kala harita o yöne çevrilmesi gerektiğini ayarlayabilirsiniz. 640x480
ekranda ise hep 500x500 yaparım ben. Zaten daha fazla yaparsanız çok
kötü ve garip olur gibime geliyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://forumyolu.yetkinforum.com
UqRr
Üye

Üye
avatar


Aslan Sıçan
Mesaj Sayısı : 49
Kayıt tarihi : 12/08/09
Yaş : 22
Nerden : İstanbul B.Çekmece
Lakap : UqRr
Hayvanınız : 8
Takım : 5
Ruh Halim : 4


MesajKonu: Geri: Temel Ögeler   Cuma Ağus. 21 2009, 07:39

Guzel Paylasım Yapmıssın Tsk Bu Konuyu Sabitle Bence
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Temel Ögeler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ForumYoLu :: Oyun Yapımı :: Oyun Motorları :: Yeni Başlayanlar-
Buraya geçin: