ForumYoLu
(¯`•.(¯`•. Hoşgeldiniz .•´¯).•´¯)

ÇOK KOLAY ÜYELİK İÇİN TIKLAYINIZ!


! SİTEDEN YARARLANMAK IÇIN ÜYE OLUN !
! ÜYE OLMADAN LİNKLER GÖRÜNMEZ !
! GİRİŞ YAPMADAN REKLAMLAR GİTMEZ !

ForumYoLu

ForumYoLu Web Yuvasına Hoşgeldiniz
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Game Maker 8 Ders 1 - Giriş

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir



MesajKonu: Game Maker 8 Ders 1 - Giriş   Cuma Mart 19 2010, 23:59



Çoğunuz mutlaka oyun yapmak istemişsinizdir ve bazılarınız oyun motoru
kullanmış ( Rpg , FPSC gibi ) bazılarınız ise bir oyun motoru
aramaktadır . Bunun için çok basit bir oyun motoru olan " Game Maker " ' ı öğrendikten sonra
gerçekten biraz vakit harcıy.a.r.*.* çok güzel oyunlar
çıkartabiliyorsunuz ...

Bu oyun motoru Mark Overmars
tarafından yapılmıştır ve bugüne kadar versiyon yükseldikçe gerçekten
daha da kullanışlı bir oyun motoru olmuştur . Biz derslerimizde son
versiyon olan " Game Maker 8 "
versiyonunu kullanacağız .
İndirmek için tıklayınız ...

İndirdikten sonra Game Maker 8 programını açalım ve karşımıza böyle bir
sayfa çıkıcak :


Bu sayfada Simple Mode olaraktan 5 seçenek var :

1. Sprite
2. Sound
3. Background
4. Object
5. Room

Şimdi bu derste bunları öğreneceğiz ve bunlar Simple Mode olarak verilen
seçeneklerdir Advanced Mode olarakta görüceğiz ...

1. Sprite : Sprite oyun
motorlarında grafik anlamına
gelir . Sprite dediğimiz yani grafik dediğimiz seçenek oyunumuzu
renklendiren , tüm odaları saran bir seçenektir . Oyununuz da Grafik
olmadan neredeyse bir oyun bile oynayamazsınız ! Sprite eklemek için ya Pacman işaretini tıklıy.a.r.*.* ya da
Sprites seçeneğini sağ tıklayıp , Add
Sprite
dememiz gerekiyor .

2. Sound : Sound hepimizin
bildiği gibi Ses demektir .
Sound seçeneği ile oyunumuzu canlandırabiliriz örneğin oyunda hiçbir ses
yok veya var ama müzik yok ! Müzik ekledikten sonra gerçekten çok canlı
bir oyununuz olabilir . Her oyunda Sound olucak diye bir şart yoktur
ama bazı macera oyunlarının asıl sırrı Ses
' tir . Ses eklemek için hoparlör seçeneğini veya Sound klasörüne sağ tıklayıp Add Sound diyebiliriz .

3. Backgrounds : Background
türkçe karşıt olarak Arkaplan
demektir . Arkaplanlar her oyunda grafiklerin baş yardımcısıdır
grafikleri çok güzel olan bir oyunda arkaplan ; Gri , Kırmızı , Turuncu
olsun istemeyiz bunun için arkaplan özelliğini kullanırız . Yeni bir
arkaplan yaratmak için ; Üst taraftan çerçeveyi tıklayabilir veya
arkaplan klasörüne sağ tıklayıp Add
Background
diyebiliriz .

4. Object : Object çok belli
olarak Obje anlamına gelir .
Eğer objeler olmasa karakterimiz nasıl bir komut olmadan yürüyecek ,
zıplıyacak veya bir dondurmaya deydiğinde o dondurmayı toplıyabilecek
vs. bunun için objeleri tüm oyuna komut vermek için kullanırız . Yeni
bir obje eklemek için üst taraftan mavi top veya Object klasörüne sağ tıklayıp , Add Object diyebiliriz ...

5. Room ( Son bölüm ) : Room
olmadan bir oyun olmaz çünkü oyundaki her bir bölüm , menü , yapımcı ve
yardım bölümleri Room ' a girer .
Room Türkçede Oda anlamına
gelir ama oda her bir bölüme verilen addır neden Oda değil ? Çünkü menü
ve yardım bölümünü biz oynuyormuyuz ? Tabii ki hayır bunun için her bir
bölüme Oda denilmiş . Oda
eklemek için üstten pencereyi tıklayıp ya da Rooms klasörüne sağ tıklayıp Add Room diyebiliriz ...

Bu derste Simple Mode öğrendik diğer derste bir oyun yapıcağız !

Kısayol Tuşları : Sprite : Ctrl + Shift + S , Sound : Ctrl + Shift + U , Backgrounds : Ctrl + Shift + B , Object Ctrl + Shift + O ve Room : Ctrl + Shift + R

Umarım işinize yarar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Game Maker 8 Ders 1 - Giriş
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» FEN - ANADOLU - DÜZ LİSE ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANLARI 2009-2010
» 6.sınıf Matematik Görüntülü konu anlatımları(H.BURDA)
» Fen-Edebiyat fakültesi
» Bitkilerde Üreme ve Gelişme

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ForumYoLu :: Oyun Yapımı :: Oyun Motorları :: Game Maker-
Buraya geçin: